Skip to main content

उमेर

@ सुरेश बडाल

उमेर के हो ? के हो यसको परिभाषा ? यसैलाई मनन गरिल्याउँदा आउँछन् अनेक कुराहरु । यस धर्तीमा पहिलो पाइला टेकेदेखि सेकेन्डलाई मिनेट, मिनेटलाई घण्टा, घण्टालाई दिन, त्यसपछि हप्ता, महिना अनि बर्षको थुप्रोमा थुपारेर जोखेपछि जति परिमाण निस्किन्छ त्यसैलाई उमेर भनिन्छ । यसैको खुशियालीमा, आफू धर्तीमा उत्रिएको दिनको सम्झनामा मान्छेहरु जन्मदिन मनाउने गर्दछन् । उत्सव मनाउने गर्दछन् । उमेर भनेको जिन्दगीको बारीको त्यो पाटो हो जहाँ मृत्युले हरदम हलो जोतिरहेको हुन्छ । मृत्युको हलो बारीको छेउछाउ जोत्दै जोत्दै बिचमा आइपुग्छ अनि फेरिन्छ जिन्दगिको अनुहार ।

जिन्दगी गर्मीयामको कुनै घमाइलो दिनमा बाटोमा कुनै बच्चाले चुसिरहेको बर्फिलो कुल्फी हो जो पल-पल पग्लिरहेको हुन्छ । त्यो तत्काल त सकिँदैन तर सकिन्छ अवश्य । मुखबाहिर राख्दा पनि आफैँ पग्लिएर सकिन्छ । मुखभित्र राख्दा पनि चुसिएर सकिन्छ । जिन्दगि त त्यहि बच्चाको छेउमा उभिएर उसकै बाउले तानिरहेको चुरोटको खिल्ली पनि हो जो ओठमा टाँसिरहँदा पनि सकिन्छ, हावामा नाचिरहँदा पनि सकिन्छ ।

उमेर त जिउन बाँकी जिन्दगिको समयको नापो पनि हो । मान्छेले यदि थाहा पाउँदो हो त आफू यस लोक छोडेर परलोक जाने दिन, बेला, घडी र पला । उसले मनाउँदो हो उत्सव मर्ने दिनको तिथि निकालेर । थाहा पाउँदैन र त निरासिन्छ मान्छे । दुखि हुन्छ सानो-सानो कुरामा । मृत्यु निश्चित छ । त्यो जुन दिन पनि प्राप्त हुन सक्छ । त्यसैले भनिएको हो, हरेक दिनलाई अन्तिम दिन मानेर जिन्दगि उत्सवमय बनाउनु पर्छ ।

मलाई सानो छँदा सधैँ ठूलो हुने चाहना रहन्थ्यो । यति ठूलो कि बा’को जस्तै ठूलो चप्पल लगाउन सकौं । यति ठूलो कि एक्लै-एक्लै बजार जान सकौं । यति ठूलो कि झयाप्प दाह्री पाल्न सकौं । जुँगा मुसार्न सकौं । दाह्रीजुँगा उमार्ने बहानामा लुकी-लुकी बाको दाह्री काट्ने मेसिनमा ब्लेड राखेर आफ्ना कलिला चिल्ला गालाहरुमा दौडाएको अझै सम्झना आउँछ । गालामा त दाह्री थिएन तर उत्तेजना थाम्न नसकेर दाह्रीजुँगाजस्तै त हो नि भनेर निर्दोष आँखिभौंहरुलाई निधारनिकाला गरेको आजैजस्तो लाग्छ । यति गर्दा पनि खुइलिएको अनुहारले मलाई उमेरको थुप्रो कोसेली दिने काम गरेन । बरु बाँदरजस्तो देखियो भनेर सारा दुनियाँका लागि जिस्काउने अवसर भनेर अवश्य प्रदान गरेको थियो ।

ठूलो हुनुपर्ने आवश्यकता मलाई यस कारण थियो कि सानो भएका कारण मसँग धेरै सीमितताहरु थिए । म सात बर्षको हुँदा मलाई कसैले ‘कति बर्षको भइस् ?’ भनेर सोध्यो भने ‘आठ वर्ष’ भन्थेँ । मेरो हिसाब थियो- म जन्मेको दिनमा नै एक बर्षको भएको थिएँ । मसँगैका सिगाने बच्चाहरु जो मभन्दा केहि महिनाले जेठा हुन्थे, उनीहरुको भाइ हुन म तयार थिइनँ । यसर्थ पनि मलाई आफ्नो तर्कले भ्याउने एक बर्ष उमेर बढाउनु जरुरि थियो ।

उमेर एउटा मनोविज्ञान रहेछ, सुपेरिअरिटि अनि इन्फेरीअरिटिको । मैले देखेदेखि नै मेरा बा’को कपाल ढडडु भएर फुलेको थियो । मैले कहिल्यै बा’लाई कालो कपालमा देखिनँ । भलै एक समय थियो बा’ले कपालमा कालो लगाउनु भएको थियो । त्यो रमाइलो किस्सा छ । याद भयो र समय भएमा त्यसको चर्चा तल अर्को अनुच्छेदमा गरौंला ।

बा’ बेला नहुँदै बुढो देखिन थाल्नु भयो । उमेर भनेको सधैँ जिन्दगिको नदीमा समयको नाउले छिचोलेको दूरीमात्र नहुँदो रहेछ । उमेर त कुनै साधुले ललाटमा चन्दनका धर्साहरु केरेझैँ दुखका धर्साहरु निधारमा केर्नु पनि रहेछ । कति धर्साहरु बढे भनेर हेर्नु पनि रहेछ । मान्छे उमेरले भन्दा पनि दुखले बुढो हुने रहेछ, जिम्मेवारीले प्रौढ हुने रहेछ । यसै भनिएका हैनन् यी कुरा । मेरै बा’लाई हेरेर भनिएका पो हुन् कि ?

झ्याप्प फुलेका कपाल अनि ढाकाटोपी । बुढो हुन के चाहियो ? मलाई मेरा बा’ गाउँभरि नै सबैभन्दा जेठोजस्तो लाग्थ्यो जसरी सिगाने बच्चाहरुको हुलमा म आफू नै जेठोजस्तो लाग्थ्यो । तर यथार्थ फरक हुँदो रहेछ । एकदिन बा’ले आफूभन्दा पनि कलिलो देखिने एकजना पसलेलाई दाइ भन्नु भयो । सबभन्दा धेरै हिनताबोध मलाई भएको थियो । एकजना जिन्स र सर्ट अनि कालो चश्मा लगाएका मान्छेलाई बजारमा भेट्दा बा’ले ‘यो मसँगै पढेको बच्चा बेलाको साथी' भनेर चिनाउनु भयो । मैले नमस्ते गरें तर म धेरै दुखि भएको थिएँ ।

बा’ जिम्मेवारीले छिट्टै बुढो हुनु भयो । गाउँको दुख र चिन्ताले छिट्टै प्रौढ देखिनु भयो । तर बा’का पसले, ठेकेदार आदि इत्यादि साथीहरुले रमाइलोमा आफूलाई भुल्याए । उमङ्गमा रंगिए । बुढ्यौली उनीहरुलाई जिन्दगिको कुनै चोकमा कुरिरह्यो, उनीहरु थाहा पाएरै त्यता जाँदै गएनन् !

जिन्दगीको भागदौडमा म पनि कहिले बच्चा देखिएँ कहिले बुढो देखिएँ । कहिले आफूभन्दा ठूलाले पनि दाइ भने कहिले आफुभन्दा सानाले पनि भाइ भने । दाह्री काट्दा पाँच वर्ष कलिलो र दाह्री पाल्दा त्यति नै बुढो देखिने भएको थिएँ । तर उमेर बढाउन खोज्ने मनोविज्ञान भने उस्तै थियो । प्रकृतिले नै पुरुषहरुलाई अलि पाको बन्न, परिपक्व बन्न सघाउने रहेछ । खासमा बुढो नदेखिने पुरुष प्रकृतिले निर्धारण गरेको पौरुषत्वको बिरुद्धमा गएको रहेछ ।

मेरा एकजना काकाकी छोरी थिई, दिदी । पढेलेखेकी नै थिई । जागिर पनि खान्थी । खै के के कारणले हो बिहे हुन नसकेकी । हामी भाइहरु हुर्कंदै आएपछि दिदी झन् मसिनी देखिन थालिन् । भाइहरुको पालैपालो बिहे भैसक्दा पनि दिदीको बिहे हुन सकेको थिएन । यो काकाको निम्ति ठूलो चिन्ताको विषय थियो । उमेरकी कलिली केटी खोज्ने समाजमा दिदी ‘नबिक्ने’ हुन थालेकी थिइन् ! दिदी धेरै पटक धेरै केटाहरुबाट ‘रिजेक्ट’ भैसकेकी थिइन् ।

एकदिन काकाले मलाई बोलाएर भन्नुभो, ‘बैनीको बिहे गर्न गाह्रो पर्दैछ । तेरो कोही केटा साथीहरु छैनन् ? खोज् न ।’

एकछिन वाल्ल परें । कोही बैनी थिएनन् परिवारमा जसको बिहे गर्न हतार परेको होस् । को बैनीको बारेमा कुरा गरेको जस्तो लागेर सोचेँ । अनि प्रश्नको आँखा तर्दै काकालाई सोधेँ, ‘को बैनी ?’

‘सरिता ।’

‘त्यो त मेरी दिदी हो बुढा, तिन वर्ष जेठी छ ।’

‘था’छ था’छ । अब दिदी नै भनिराख् अनि बुढीकन्या नै बस्छे सरिते !’ काका आँखा राता पार्दै हान्निएर हिँडे । काकासँगै एउटा निर्मम लाचारी पछि लागेको थियो । ननिस्किएको रुवाई अघि लागेको थियो । म अकमक्क परें ।

त्यो दिनबाट सरिता दिदी मेरी बैनी भएकी थिई ।

उमेर सँगसँगै मान्छेका सोचहरु फेरिँदा रहेछन् । रहरहरु बदलिँदा रहेछन् । हिजोका चाहनाहरुको प्यास लाग्दो रहेनछ आज । हिजोका खित्काहरुमा आज हाँसो लाग्दो रहेनछ । जस्तो कि हिजो चप्पल उल्टो देख्दा पनि हाँसो लाग्थ्यो । मोजा सुल्टो देख्दा पनि हाँसो लाग्थ्यो । आज हिजोका जस्ता रुने बहानाहरु छैनन् । केही अर्कै छन् बहाना जसले परेलीका डिलसम्म आँशु ल्याएर राखिदिन्छन् । घाँटीको रुद्रघन्टीमै भक्कानो ल्याएर राखिदिन्छन् । अक्सर रुने बहानाहरु अधुरा प्रेमका नाममा आइदिन्छन् । त्यही अधुरो प्रेमकी नायिका थिई ऊ ।

‘तिमी कति सालको ?’ कुनैदिन उसले सोधेकी थिई ।

‘पैंतालीस ! तिमी नि ?’

ऊ चुप बसेकी थिई । उसका आँखाहरुले पराजित मुस्कान मुस्कुराएका थिए ।

‘भन न ।’

‘म पनि पैंतालिसको नै हो’, झुटको ग्लस पोतेको ओठबाट भनेकी थिई उसले ।

‘अँ होला’, मैले भनेको थिएँ ।

‘हिहिही हो के ।’

‘साँच्ची भन न ।’

‘म त छयालीसको तर तिमीभन्दा धेरै कान्छी चाहिँ हैन है, ठ्याक्कै बैसाखमै हो जन्मेको’, यति भनेर उसले मसँग बराबरी गर्न खोजेकी थिई । तर मैले त उसलाई चिढ्याउने बहाना पाइसकेको थिएँ ।

‘तोइट बच्चाहरु भएर दाइ...’ म दाइ शब्दमा अडिएको थिएँ । खै के थियो मेरो अवचेतन मनमा म उसको दाइ हुन तैयार बेहोसीमा पनि थिइनँ । अनि एकछिन अडिएपछि भनेको थिएँ, ‘बच्चा भएर ठूलामान्छे सँग गफ गर्न आउने हो ?’

‘को ठूलो मान्छे ?...तिमी ?’ उसले अट्टहास गरेकी थिई । म निच्च परेको थिएँ ।

‘मजस्तो बच्चासँग एउटै क्लासमा पढ्ने पनि ठूलो मान्छे ?’ ऊ मलाई कहिल्यै जित्न दिँदैन थिई । सधैँ आफूमात्र जित्थी ।

कुरैकुरामा एकदिन उसलाई भनेको थिएँ, ‘म त तिमीसँग बिहे गर्ने हो ।’

‘छि छि कसले गर्छ तिमीसँग बिहे ?’ उसले तन्दा खुज्मुजिएजस्तो खुज्मुजिएको मुख बनाएर भनेकी थिई ।

‘किन र ?’ म वाल्ल परेको थिएँ ।

‘तिम्रो डन्डीफोर छ । चुप्प खानै घिन लाग्छ ।’

ऊ साँच्चै बच्चा थिई । कसलाई के पर्छ केहि नसोची भन्थी । उसका शब्दहरुले म बेस्सरी टुटेको थिएँ ।

बेसनको पिठो दलेको थिएँ, रक्तचन्दन पोतेको थिएँ, घ्यु खाइनँ, पानी गाईवस्तुले जसरि पिउँथें । बल्ल हराएको थियो डन्डीफोर । तर खाटाहरु बाँकी नै थिए, गालामा पनि, मनमा पनि । तर म पनि के कम थिएँ, मौका पाउनासाथ जिस्काइहाल्थें उसलाई ।

‘तिमीले आज जुँगा काटिनौ ?’ उसको माथिल्लो ओठमाथि पातलो जुँगाजस्तो देखिने रौँका रेखीलाई देखाउँदै सोध्थें ।

हत्केलाले मुख ढाकेर निन्याउरो रुन्चे अनुहार बनाएर चित्त काटिनेगरि भन्थी ऊ, ‘म कति धेरै नराम्री छु है ?’

‘हैन, तिमी साह्रै सुन्दर छौ । मलाई त तिम्रो त्यो जुँगाको रेखिलाई पनि चुमिदिन मन लाग्छ ।’

‘छि छि फोहोरी’, यति भनिसक्दा उसको अनुहारमा ताराहरुका बथान झिल्मिलाई सक्थे ।

हामी साथी थियौँ । या अझै माथि थियौँ कि ? मित्रता चोखो छ भने बिटुलिएला भन्ने डरले प्रेम पनि बीचमा आउन डराउँदो रै’छ ! हामीमा त्यस्तै भएको थियो सायद ।

‘मलाई के दिन्छौ बर्थडेमा ?’ उसले सोधेकी थिई । मैले दुई तिन थान उपन्यासहरु दिएको थिएँ उसलाई । र भनेको थिएँ, ‘यसैगरी वर्ष वर्षमा किताब दिएर तिम्रो घरलाई लाइब्रेरी बनाइदिनेछु ।’ तर कैयौँ साल बिते, उसलाई नभेटेको, नबोलेको, किताबहरु नदिएको । सुनेको छु, बच्चाजस्ती ऊ आफैँ बच्चाकी आमा भएकी छ रे ! लाइब्रेरी नै त नबन्ला तर उसले सिरानीमा खुसुक्क राखेर बेलाबखत सुमसुम्याएर हेरिराख्न छिट्टै नै कोसेली दिने चाहना छ उसलाई एउटा किताब, आफैंले लेखेको !

कता कता पो बरालिएछु ! खैर छोडम् । अब अन्त्य गर्नुपर्छ यो लेखलाई । बा’ले कपाल रंग्याएर कालो पार्नु भएको किस्सा अहिले बिस्तारमा सुनाउन भ्याइनँ । छोटकरीमा भन्छु, बुढाले डुब्लिकेट रङ्ग लगाउनु भएछ कपालमा । कपाल कालो बनाएकै साँझ एलर्जीले अनुहार फुल्यो । जिउभरि डाबर उठ्यो । अस्पताल जानुपर्ने भयो, र जानुभयो । अस्पातलबाट फर्किंदा बा’ झोलाभरी औसधि बोकेर आउनुभयो । अनि आउनुभयो रित्तो टाउको लिएर । हिजो कालो भएका कपाल आज तालुनिकाला भएका थिए । भोलिपल्ट देखि नै बा’को टाउकोबाट पुरानै श्वेत रङ्गका रोमहरु टुसाउन थालेका थिए ।

अनि सरिता दिदी ? कालान्तरमा उनको पनि बिहे भयो । मैले उनलाई बैनी भनिरहन परेन । तर उनका बुढा जो उनीभन्दा बच्चा छन् म सालोलाई पनि तपाइँ भन्छन् किनकि उनी मभन्दा पनि कलिला देखिन्छन् !
+++

Comments

Popular posts from this blog

चन्द्रमाको कथा

प्रेम गर्नेहरुले त प्रेमिकालाई हावाले झोंक्काले पनि पनि दुखाउला , फूलको पत्रले पनि बिझाउला , झरीका बुँदहरुले पनि सताउला भनेर ख्याल गर्छन् । कहाँ सक्छन् र एसिड छ्यापेर असैह्य पीडा दिन । जरुरी छैन आफूलाई मन परेको मान्छेले आफूलाई पनि उत्तिकै मन पराओस् । जरुरी छैन , आफूले चाहेकै मान्छेसँग जिन्दगी बिताउन पाइयोस् । तर साँचो प्रेम गरेकीलाई पराईकै बने पनि चोट दिन मन लाग्दैन , धरधरी रुवाउन मन लाग्दैन । कोही आफूसँग यात्रा गर्न चाहँदैन भन्दैमा उसलाई कहाँ जबर्जस्ति गर्न पाइन्छ र । सबैको गन्तव्य एकै ठाउँ नहुन पनि त सक्छ । एसिड छ्यापेर कुरूप बनाइदिन्छु भन्ने सोच राख्नेहरुको आफ्नै मन र बिचार कुरूप हैन र । त्यो कस्तो प्रेम होला आफैँले मन पराएको फूललाई च्यात्न मन लाग्ने ? त्यो कस्तो चाहत होला आफूले हृदयमा राखेकै मान्छेलाई दुखाउन मन लाग्ने ? कसरी भन्न सक्छौ यसलाई प्रेम जब तिमी त्यो ओठमा हाँसो हैन ती आँखामा आँसुका ढिक्का देख्न चाहन्छौ । कसरी भन्छौ त्यो लालचलाई प्रेम जब तिमी उसलाई उसकै रहरको बाटोमा पाइला चाल्न अवरोध गर्दछौ । प्रेम त हत्केलामा थपक्क बस्न आएको सुन्दर पुतलीलाई नचलाईकन उसकै आकाशमा बेपर्वा...

आँशुको व्यापार

कुनै सुदुर गाउँमा कुनै खोलाछेउ वा जंगलको बीचमा च्यातिएर धुजा-धुजा जामाभित्र भेटिन्छ चिथोरिएको एउटा बालिका शरीर। पोस्टमार्टम हुन्छ, निकालिन्छ भजाइनल स्वाब हुन्छन् विभिन्न परीक्षणहरू, र प्रमाणित हुन्छ बलात्कार। यता राजधानीमा प्लेकार्ड बोकेर केहि प्रायोजित हातहरू गर्छन् न्यायको माग। तब दबावका खातिर लेख्छन् कविहरू अखबारमा कविता। पानीझैँ तातिएको अपराध सेलाउँदैन सितिमिति गाउँमा। तर फलामझै तातिएको दवाव चिसिन्छ शहरमा। अकस्मात कुनै साँझ तारे होटलमा सम्मानित हुन्छन् अधिकारकर्मी बलात्कारमा दवाव दिएको नाउँमा। कुनै दिन दोसल्ला ओढ्छ कवि न्यायको आवाज बनिदिएकोमा। उता न्यायको माग गर्दागर्दै बहुलाउँछ मृतकको बाउ, आँशुको खोलो बगाएर सडकमा सकिन्छे लाशकी आमा। तब फेरि एकफेर शहरमा तातिन्छ आन्दोलनको फलाम अनि न्यायको मृत्युको नाउँमा छापिन्छ एक पुस्तक बिक्छन् हजारौँ प्रति रातारात र प्रकाशक हुन्छ मालामाल। यसरी बिकिरहेछ अपराध र निमुखाको आँशु हरेक दिन। @ सुरेश बादल

बिहेको बिरुद्धमा!

देशको प्रधानमन्त्रीसमेत भएका सन्त नेता कृष्णप्रसाद भट्टराई जीवनभर अविवाहित थिए। त्यस्तै पटक-पटक देशको प्रधानमन्त्री र नेपाली कांग्रेसको शक्तिशाली सभापति भएका गिरिजाप्रसाद कोइराला पनि जीवनको पछिल्लो कालखण्ड जतिबेला उनी शक्तिको केन्द्रमा थिए, एकल पुरुष थिए। एक हिसाबले यी नेताहरुको सफलतामा जीवनसंगिनीको बाधा रहेन! विश्वमै पनि यस्ता धेरै नेताहरु छन् जसले बिहेलाई भन्दा आफ्नो राजनीतिलाई महत्व दिएर सफलता हात पारे। श्रीमती त्यागेका कारण प्रधानमन्त्री भएका नरेन्द्र मोदीदेखि श्रीमतीलाई महत्व दिँदा आफ्नो तीसौं बर्षको राजनीति सिध्याएका जिम्बाब्वेका रोबर्ट मुगाबेसम्मका उदाहरणहरु छन्। नेपाली सिनेजगतका महानायक राजेश हमाल महानायक बन्नुमा पनि उनी जीवनको लामो समय अविवाहित रहनुले भूमिका खेल्यो। दुई तीनपटक बिहे गरेका कारण जति नै राम्रा र हिट चलचित्र दिए पनि भुवन केसी महानायक भनिएनन् भन्ने मेरो ठम्याई हो! नेपालमा मात्र हैन बिहे नगरेकै कारण हिन्दी सिनेजगतमा सलमान खान पनि सुपरस्टार भएका हुन्! नत्र उनको अभिनय हेर्दा त सुपरस्टार र उनी भनेका दिन र रातझैँ कहिल्यै नभेटिने जस्ता लाग्दछन्। बिहे भने एक किस...